Ett smart psykologiskt drag av Transport for London

Härom dagen fick jag ett brev, adresserat till mig från Mayor of London. Ärligt talat blev jag nästan rädd och undrade vad i allsin dar vill dom mig? När jag sedan öppnade kuvertet fanns där en enkät. Först så andades jag ut och sedan blev jag irriterad, över att dom orsakat min oro. Därför granskade jag enkäten och undrade vad det kunde vara som var så viktigt? Det var en enkät där jag skulle beskriva   hur jag hade transporterat mig med kollektivtrafiken de senaste fyra dagarna. Ärligt talat, tanken av att sitta och fylla i massa rader gjorde mig extremt omotiverad. Så såg jag det, donationen till välgörenhetsorganisationerna.

För varje besvarad enkät skänker dom 2 pund totalt,  till fyra organisationer. I tillägg har dom tryckt enkäten på klorinfritt FSC papper och lovar att alla enkäter återvinns.   Därför hade jag nu inget val, om jag ignorerade enkäten skulle mitt dåliga samvete jaga mig, om hur jag förhindrade dessa organisationer en donation. Tydligen har 340.000 pund hittills donerats, vilket motiverade mig ännu mer. Ett smart psykologiskt drag av Transport for London.

Vem motiveras av detta initiativ?

Leave a Reply

