”Instagram möter Blocket” – Osom Market appen lanseras idag

Hur gärna jag än vill tycka illa om teknik så går det inte, det är väll egentligen själva teknikoptimismen jag kan bli trött på inte tekniken i sig. Jag älskar teknik som underlättar och digitala verktyg! Så därför blev jag mycket glad idag när Osom Market-appen lanserades.  Dock är jag medveten om teknikens baksidor… ett pris vi i väst inte behöver betala utan länderna vars metaller och mineraler vi behöver… Tröstar mig med att appen är mjukvara och inte hårdvara.

Med appen kan användaren fota sina prylar likt Instagram och sedan lägga upp det för försäljning, likt Blocket. Awesome och tajmingen kan inte bli bättre, konsument till konsument (C2C) och samverkanskonsumtion (Collaborative Consumtion) är på gång att ta över!

Hoppas den släpps för Android snart så jag kan prova den!

Har du provat den? Vad tyckte du?

osom

Via ajour.se

 

Leave a Reply

